שיווק דיגיטלי וניהול קהילות
למה בעצם צריך קהילה למותג?
מותגים רבים השכילו להבין שהיום, צרכנים לא יגיעו אליהם אם הם לא יקבלו מהמותג חיבור רגשי, ערך מוסף, ידע או השראה. אם לא תתן להם את זה, הם יעברו לפוסט או למותג הבא. אחרי שכבר נוצר החיבור בין הלקוח לקהילה של המותג מערכת היחסים יותר קלה, הלקוח יעז לקנות ממקור שהוא כבר מכיר.
אנשים אוהבים להרגיש חיבור, הם יעדיפו לרכוש ממותג שהם מכירים, היו שמעו או קיבלו עליו המלצה מאשר לרכוש מוצר שהם לא מכירים ולא מרגישים חיבור למותג.
יותר קל לאנשים גם לרכוש במדרגות, בהתחלה מוצר זול יחסית ובהמשך ירגישו בנוח לבצע רכישה גדולה יותר. לכן חשוב לשמור עם הלקוחות שלנו על קשר רציף, לשמור אותם בתוך המאגר, לגרום להם להמשיך לדפדף בעמוד של העסק, לתת להם סיבה לגלול מפוסט לפוסט ולרצות לשמוע מאיתנו עוד.
בנוסף כאשר אתם יוצרים קהילה סביב המותג שלכם אתם הופכים את הקהל למעורב יותר, מבחינה רגשית ובמקרים רבים אף פיזית ובכך אתם למעשה מסבים את הלקוחות שלכם להיות "שגרירים" שלכם, אתם תהיו המקום שעליו הם ממליצים לחברים ולמשפחה לגשת בנישה שלכם.
למה צריך שיווק דיגיטלי?
העולם שלנו מתקדם בקצב מסחרר והמדיה הדיגיטלית מזמן הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו. קשה לחשוב שלפני כמה שנים דרכי הפרסום שלנו היו כל כך שונות ממה שיש היום.
עד לפני 10-15 שנה השקענו את תקציבי הפרסום שלנו על עיתונים, רדיו וטלוויזיה והיום תקציבי הפרסום שלנו מתחלקים בין פלטפורמות דיגיטליות שונות. עולם הפרסום מאוד השתנה ואנחנו חייבים להשתנות איתו, אחרת נשאר מאחור.
קהל הלקוחות שלנו נמצא היום ברשתות החברתיות, כדי להגיע אליהם אנחנו חייבים לפרסם בדיגיטל. עכשיו השאלה היא למי מפרסמים, איפה מפרסמים, מה ומתי מפרסמים, ועל כל השאלות האלה אנחנו יכולים לענות אחרי פגישת אבחון העסק שלכם.
מה זה ניהול קהילות?
ניהול קהילות הוא תהליך שבו מתקיים קשר רציף בין לקוחות סופיים ובין העסק או המותג.
המטרה בניהול קהילה היא ליצור חיבור בין הלקוחות לעסק, החיבור יוביל לנאמנות, משפחתיות, אמינות, וחיבור אישי בין שני הצדדים כך שבסופו של דבר יש לכם קהילת עוקבים המעוניינים לרכוש את המוצרים שלכם על פני אחרים.
על מנת לקיים את התהליך הזה היטב, על המותג לתת ללקוחות מוטיבציה לקחת חלק בקהילה, שהם ירגישו שיוצא להם מזה משהו. ומה אפשר לתת להם? מידע אקסקלוסיבי, הטבות בלעדיות, אירועים וכנסים, יצירת קשרים חברתיים פעילויות ועוד הרבה סיגמנטים אחרים.